Irena Tomažin

ir5Zdrava juhica, Zavod Kalejdoskop

Sem Irena in srčno rada ustvarjam projekt Zdrava juhica. V življenju me izpolnjuje kar nekaj različnih vlog. Najljubša je gotovo biti mama. Takšna, ki se uči, posluša, čuti, sprejema, postavlja smernice in raziskuje načine, kako otrokom priljubiti več zelenjave in manj sladkorja. Sem tudi pravnica, mediatorka, podjetnica, sodnica porotnica, Food Revolution Day ambasadorka in ustanoviteljica izobraževalnega Zavoda Kalejdoskop.

Naše življenje je odraz različnih vlog, ki jih sprejmemo, in odnosov, ki jih gradimo. Le ti nam dajejo – ali pa jemljejo – pomembno hranilo, energijo za življenje. V današnjem času je umetnost najti pravo ravnovesje med njimi in ohraniti svojo pristnost – iskrenost do sebe in drugih – v vsakem trenutku. Za to si je treba vzeti čas.

Pomembno vlogo pri grajenju odnosa do sebe nosi tudi prehrana. Tako glede izbire živil, ki jih dajemo vase, kot glede načina ter časa, ki ga temu namenimo. Sama sem se v raziskovanje prehrane poglobila, ko sem postala mama. In ob tem ugotovila, kako malo vem o sebi. Postala sem pozorna na vsebnost sladkorja, intolerance v prehrani, omejila sem uživanje določenih vrst ogljikovih hidratov in mlečnih izdelkov ter si na splošno prizadevala za to, da je hrana čim bolj kakovostna, naravna in ekološko pridelana.

Tako sem svoje znanje o mediaciji in zdravi komunikaciji dopolnila z vedenjem o prehrani in po koncu porodniškega dopusta uresničila željo združiti družinsko življenje z dvema majhnima otrokoma in delo, ki me veseli. Rodila se je Zdrava juhica, projekt, ki vključuje širše vidike družbene odgovornosti. Pričela sem organizirati delavnice o zdravi prehrani in odnosih za vrtce, šole in podjetja. Skupaj s poslovnim partnerjem smo zastavili tudi ponudbo dostave telesu prijaznih jedi na delovna mesta. Pri delu me najbolj navdihujejo otroci – njihova iskrenost, pristno razumevanje sveta ter žar v njihovih očeh, ki ga pričarajo preprosti trenutki. Trdno verjamem, da lahko s pravo energijo, potrpežljivostjo, lastnim zgledom ter vključevanjem v pripravo jedi na otroke prenesemo zdrave navade že od mladih nog ter jim s tem nudimo pomembno popotnico za življenje.

Pomembna popotnica za uspešno, pristno in čuječe življenje, kariero, kreativnost in odločnost podjetnic pa je tudi uravnotežena prehrana. Prav takšna, ki ustreza in podpira tvoj organizem, draga podjetnica, tvoje vesolje v telesu, ki je svojevrsten unikum.  Pri raziskovanju novih okusov, ki blagodejno vplivajo nate, ti bodo gotovo v pomoč in navdih tudi recepti Zdrave juhice.

Na tem mestu želim deliti s teboj recept prav posebne juhice. Takšne, ki nahrani telo in srce – s toplino, zaupanjem in neizmerno močjo. Skrbno izbrane sestavine – na eni strani rdeča pesa, ki ni intenzivna le po barvi in okusu, temveč vsebuje pravo bogastvo pomembnih mineralov (kalija, železa, folne kisline) ter vlaknin, ter na drugi strani koromač in kokos, ki s svojo nežno svežino in sladkobo lepo povežeta sestavine v okusno harmonijo. Črna leča in rdeč riž te nahranita z lahko prebavljivimi beljakovinami, ki jih telo potrebuje za gradnjo mišične mase, ter balastnimi snovmi, ki pospešujejo prebavo. Na prebavo blagodejno vplivata tudi črna kumina in kombu alga, ki jo dodamo že med kuhanjem (oz. namakanjem) stročnic, beli in črni sezam pa poleg kokosove maščobe telo podpreta s koristnimi maščobnimi kislinami in minerali, predvsem magnezijem in kalcijem. Recept boš lahko kmalu, skupaj z drugimi izjemnimi recepti, občudovala in preizkušala v knjigi Zdrava juhica, ki se že dobro kuha in bo kmalu ugledala luč sveta.

JUHICA IZ PESE, KOROMAČA, ČRNE LEČE IN KOKOSA

Za 1,2 L juhe potrebujemo:

100g rdeče pese . 100g koromača . 300g muškatne buče in/ali korenja . 30g črne leče (lahko tudi rdeče ali rjave) . 30g rdečega riža . 1 L vode . 2 dcl riževe kreme . 3 zvrhane žlice kokosovega musa (oziroma kokosove kreme) . 6 datljev . 1 manjši strok kombu alge . 1 čajna žlička himalajske soli . 1 žlička timijana in limonske trave . 2 žlički sezamovih semen (bel, črn) . 1 žlička drobljenih zrn črne kumine (ali 1/2 žlice hladno stisnjenega olja črne kumine) . 1 žlička mlete navadne kumine . 1/2 žličke mlete kurkume . 1/4 žličke ‘pitta’ ayurvedskih začimb

Priprava:

Lečo predhodno namakamo vsaj 2-3 ure (oz. jo pustimo, da se dobro namoči čez noč), že med namakanjem pa lahko dodamo kombu algo. Nato jo dobro speremo in precedimo, dobro speremo tudi riž, ter oboje skupaj zavremo v vroči vodi in nato počasi kuhamo na nizki temperaturi. Medtem pripravimo zelenjavo, jo dobro operemo, bučo in peso olupimo, odrežemo stržene stran (pri koromaču odrežemo tudi trši del stebelc), narežemo na kose in dodamo v lonec. Juho rahlo solimo (po občutku jo lahko še dosolimo na koncu, ko je kuhana) in začinimo s kumino, kurkumo, drobljenimi zrni črne kumine (lahko jih tudi spustimo) in mešanico ayurvedskih začimb, ter močneje začinimo z drobljenim timijanom in limonsko travo. Če želimo gostejšo juho, lahko vanjo vmešamo še žlico riževega ali koruznega zdroba, ali pa juho razredčimo z riževim napitkom. Vse skupaj kuhamo približno 20 -25 minut, dodamo še riževo kremo in kokosov mus ter juho spasiramo. Preden postrežemo, juho potresemo s sezamovimi semeni (sezamova semena lahko tudi spasiramo skupaj z ostalimi sestavinami, vendar jih juhi dodamo na koncu, da jih preveč ne segrevamo), po želji lahko dodamo še nekaj kapljic hladno stisnjenega olja (npr. črne kumine ali konoplje). Pa dober tek!

Več receptov in dobrih misli najdeš tudi na spletni strani www.zdrava-juhica.si ter Facebooku strani https://www.facebook.com/Zdravajuhica, še kar hitro se odzovem tudi na mail irena@zavod-kalejdoskop.si.

 

Zdrava_juhica_crna_leca

Irena Tomažin bo tudi ena izmed udeleženk dogodka 500 PODJETNIC v letu 2016.

Več o dogodku in možnosti vaše predstavitve na tej povezavi >>