E3PLUS RAČUNOVODSKE STORITVE, DAVČNO SVETOVANJE IN IZOBRAŽEVANJE ERIKA KOSTANJŠEK S.P.

Samostojna podjetnica Erika Kostanjšek skuša biti v svojem računovodskem servisu na vsakem koraku kreativna in malo drugačna.

Analitični partner izbora samostojne podjetnice leta Bisnode d.o.o. in strokovna žirija izbora sta jo ob njenem uspešnem poslovanju in stalni rasti prepoznali kot eno izmed treh finalistk za častni naziv SAMOSTOJNE PODJETNICE LETA (več o izboru >>).


 

Erika_KostanjsekGa. Erika, kako se je začela vaša poslovna pot?

Na samostojno podjetniško pot sem stopila prvega julija leta 1996. Ker izhajam iz podjetniške družine, mi podjetništvo ni bilo tuje in me ob tem koraku ni bilo strah. Preprosto sem se odločila, da sprejmem ta izziv. Od takrat je šlo samo naprej …

 

V računovodstvu večinoma delajo predvsem ženske. Kakšen je pa vaš kolektiv?

Imam šest zaposlenih, same ženske. Sicer smo res enkratna ekipa, razumemo se in dihamo ena z drugo, vendar bi si želela v naši sredi tudi kakšnega moškega. Že zato, ker je dobro, da se v kolektivu prepleta ženska energija z moško. Morda se v prihodnje na razgovorih vendarle kdo izkaže za ustreznega kandidata, saj poznam veliko takšnih, ki delujejo na področju financ in so pri svojem delu res dobri.

Vseh šest zaposlenih dela v našem podjetju, ki sicer sodeluje tudi s približno desetimi zunanjimi izvajalci, povprečno deset let. To nam zagotovo potrjuje neko stabilnost, prave odnose in zadovoljstvo v ekipi. Dejstvo, da se zaposleni v kolektivu dobro počutijo, in težnja, da imamo do strank oseben odnos, sta zame pri delu odločilnega pomena. Vse drugo sledi temu …

Sicer pa v podjetju dajemo velik poudarek tudi na zdravje in ozaveščenost, kaj storiti, da zaradi dela ne pride do izčrpanosti ali celo izgorelosti, poudarjamo tudi pomen ustrezne porazdelitve časa med delom, družino, prostim časom in počitkom (tako imenovani time management), veliko dajemo na izobraževanja in osebno rast zaposlenih.

Učimo se vsak dan posebej in se veliko pogovarjamo o pomenu zdrave in redne prehrane ob ustreznem času, zadostnem vnosu zdrave tekočine v telo, predvsem vode, spoznavamo tudi pomen počitka in kulture spanja, zavestnega dihanja ter še in še. Dvakrat letno organiziramo izobraževalne delavnice, kjer se učimo vseh omenjenih tematik, ki pridejo človeku prav tako v službi kot tudi v zasebnem življenju. Zaposlenim želim namreč zagotoviti neko celovito osebnostno rast.

Ob vsem omenjenem moram poudariti dejstvo, da sem zelo hvaležna svojim šestim sodelavkam, ker pri delu ves čas skrbijo za pozitivno vzdušje. Tako lahko še lažje dosegamo zastavljene cilje, med katere nedvomno sodi tudi naša težnja po povezovanju: vsaka naša stranka namreč lahko komunicira z drugo našo stranko, kar vsakomur pride prav, kadar v danem trenutku išče določeno storitev. Ni boljšega, kot če lahko posredujemo priporočila (naši stranki priporočimo neko drugo našo stranko) in ob tem vemo, da tisti, ki ga priporočamo, dela profesionalno in kakovostno.

 

Mnogo je računovodskih servisov po Sloveniji. Kaj mislite, da je ključno, da se uvrščate med najuspešnejše?

Kot računovodski servis skušamo biti konkurenčni, najboljši, stalno ustvarjamo neke nove ideje, kako bi lahko še kaj izpopolnili ali kaj novega ustvarili. Tako lahko s svojimi produkti, ki smo jih ustvarili do sedaj, strankam ponudimo bistveno več od tega, kar se po navadi pričakuje od računovodskih servisov in davčnega svetovanja. Na naše delo s strankami namreč gledam širše in celostno.

Prav zato sem stranke razvrstila na različne skupine. V prvi so začetniki, tako imenovana start-up podjetja, ki začnejo brez financ, a so polna zanosa in želja. Njim pomagam v vlogi poslovnega coacha tako, da jih vodim ob vseh osnovnih stvareh, s katerimi se soočajo na začetku poslovne poti, ob tem pa jim priskočim na pomoč tudi pri pridobivanju subvencij, kredita in podobnem. Ob vsem tem ne pozabljamo na kreativnost, saj se da marsikaj narediti tudi brez financ in iz tega ustvariti uspešne zgodbe.

Drugo skupino sestavljajo stranke, ki so v zlati dobi razvoja, imajo že neke prihodke in tržno nišo. Poleg računovodskega in davčnega optimiranja jim svetujemo in pomagamo pri skrbi tako za osebne finance kot tudi za pasivne prihodke, ob tem pa jih tudi ves čas spodbujamo, da skrbijo za zdravje in vsesplošno počutje. Pogosto se namreč dogaja, da ta skupina strank zaradi strahu pred vse večjim tehnološkim napredkom in s tem povezanim zmanjševanjem delovne sile, dela še več in več, prekomerno, ker se želijo še bolj dokazati. Če to zaznam, jih na podlagi svojih osebnih izkušenj in znanja usmerjam v pravo smer delovanja, ob tem pa jim svetujem, katere strokovnjake naj obiščejo, da bodo v svoje poslovno in zasebno življenje ob drugačnem načinu delovanja znova vnesli ravnotežje in tako poskrbeli za svoje vsesplošno dobro počutje. Le tako bodo lahko prej, predvsem pa zdravi in zadovoljni prišli do upokojitve.

Te stranke naučim tudi, kako pravilo razporejati čas in denar – time management in finančni management. Dandanes je namreč vedno več stresa, vedno več ljudi pregoreva … Meni pa je v interesu, da imam zdrave stranke, ki poslujejo v zdravem obsegu, ne pregorevajo in ne gredo v cono, ko delajo preveč in pozabijo nase, na zdravje, svoj čas, družino, hobije, poslanstvo …

Na koncu je potem tu še tretja skupina naših strank: to so tiste, ki se pripravljajo na upokojitev. Če so v zlati dobi delovanja delale dobro, kar pomeni, da so znale ustrezno razporejati tako svoj čas kot denar, bodo zdaj lahko uživale v sadovih svojega dela. Na tej točki se naše podjetje ukvarja s tem, ali bo stranka po upokojitvi svoje podjetje predala dedičem, ga morda prodala ali pa celo zaprla. Pred katerokoli od naštetih opcij se s stranko o vsem dobro posvetujemo in ji pomagamo do odločitev, ki so v dani situaciji najboljše zanjo.

 

Verjetno številni pomislijo, da v računovodstvu ni mogoče biti posebej kreativen. Kako se vi s tem soočate?

Na vsakem koraku skušam biti kreativna, malo drugačna. Ne bom sicer rekla, da sem perfekcionistka. Lahko pa zatrdim, da je samo najboljše dovolj dobro zame. Zato pri delu vedno izhajam iz sebe ter se vprašam, kaj bi jaz želela in kdaj bi bila zadovoljna, če bi bila v strankini situaciji. Ker torej, kot rečeno, izhajam iz sebe in imam visoke kriterije, ki jim želim zadostiti, to ponujam tudi strankam. In če sem pri tem jaz zadovoljna, bodo zagotovo tudi one. Tako se zadovoljstvo širi naprej …

 

Erika_KostanjsekLahko poveste kakšen primer?

Ob mesečnem finančnem poročilu strankam vedno dodam še komentarje. Primerjam tudi aktualno letno poročilo s tistim iz preteklega leta, ob tem pa jim tudi napišem, kaj lahko pričakujejo tisto leto. Poleg tega jih spodbujam, da razmišljajo o viziji in rasti podjetja in da se o tem pogovorijo z mano. Zatem jim lahko ponudim poslovni coaching in jih vodim po bližnjici, da svojo vizijo na koncu tudi realizirajo. Čim prej in najboljše.

Našim strankam tudi ni treba brati strokovne literature, spremljati poročil in dnevnika. Če spremljajo mesečno glasilo Moje novice, ki ga redno dobivajo, so na tekočem z vsem potrebnim za njihovo poslovanje.

Ob vseh teh primerih, s katerimi skušam nadgraditi svoje osnovno delo in razveseliti stranko, pa sem vseeno razmišljala o še čem več. In tako sem postopoma začela svoje stranke razveseljevati z malenkostmi, ki vsakemu veliko pomenijo, od pozitivnih misli, ki jih pričakajo na barvitih lističih, kadar se oglasijo v naših prostorih, in sladkih pozornosti do drobnarij ob koncu leta in podobnega. Ljudje so vse skupaj sprejeli izredno pozitivno; celo tisti, ki na videz delujejo zadržano, se razveselijo takšnih pozornosti.

Vse to se ti potem pri poslu zagotovo vrača – dobro gre namreč vedno z dobrim, pravi stari rek.

 

Če gledamo trg, pravijo, da sta promocija in oglaševanje izjemno pomembna, da izvedo za vas. Vendar ste vi tudi tu malo drugačni in se ne pomovirate. Vam zato ne manjka strank? 

Ne, nikakor ne, naše podjetje deluje izključno na podlagi priporočil drugih strank. V zadnjih letih se je tako izoblikovala baza strank, s katerimi se odlično razumemo, tudi iz nič znamo nekaj ustvariti, stranke dihajo z mano in jaz z njimi. Z leti se je tako zgradila zelo pozitivna klima. Človek zato rad prihaja v službo, razveseli se svojih strank, saj ve, da kdorkoli se bo tisti dan pojavil na vratih, bo s sabo prinesel sonce in veselje. Takšen način delovanja je zame zelo pomemben in preprosto najboljši.

Sicer pa je res, da se, kot ste omenili, sploh ne oglašujemo. Vseeno pa me je prav vaš izbor spodbudil k temu, da sem osvežila spletno stran in dala napraviti profil svojega podjetja na Facebooku. Zavedam se, da je v teh časih preprosto treba misliti tudi na to.

 

Bi rekli, da vam je kot ženski v podjetništvu kaj lažje ali težje kot moškim?

Ne želim ločevati poklicev na ženske in moške, saj se mi zdi prav vsako delo časti vredno. Vzgajali so me z mislijo, da ni prav ničesar težko postoriti, če te ob tem vodi prava želja. Ni torej vprašanje, ali je nekaj težko ali lahko postoriti, ampak to, ali je nekaj prav ali ne. Če je namreč namen pravi, je čisto vse prav.

Imam zelo močan karakter, zame ni ovir. Je le pot; ali je bližnjica ali daljšnica, to sploh ni pomembno, ker me naprej žene želja, da pridem do cilja. Vse morebitne ovire jemljem kot izzive, iz katerih se poskušam česa naučiti. In zato mi res ni prav nič težko.

 

Kako usklajujete podjetništvo z družinskim življenjem?

Z leti sem naučila, kako krmariti med obojim. Petnajst let sem namreč delovala tako, da sem bila od jutra do štirih popoldan v službi, popoldneve sem preživljala z otroki, okrog devetih zvečer, ko so bili otroci že v postelji in so zaspali, pa sem odšla nazaj v pisarno, tam delala do enih, dveh zjutraj, nato pa sem šla za štiri ure spat. In tako potem vsak dan znova.

Nič čudnega ni, da me je to pripeljalo do popolne izčrpanosti. Morala sem se naučiti time managementa. In prav zato danes toliko lažje svetujem svojim strankam, da ne bi ponavljali mojih napak. Spodbujam jih, naj bodo spočiti, kreativni in naj v kratkem času naredijo kar največ; bolje je, da človek dela štiri ure kakovostno, kot pa osem ali celo več ur nekakovostno, razvlečeno preko celega dneva. Preprosto je tako, da kvaliteta trpi, če je preveč kvantitete.

 

Če bi stali na odru celotne Slovenije in imeli le minuto časa za govor – kaj bi ob vseh svojih življenjskih in poslovnih izkušnjah sporočili ljudem?

Rdeča nit 500 podjetnic je digitalizacija, ki bi jo lahko primerjala z odkritjem ognja. Brez njega ne moremo biti, naučiti smo se morali, kako ga uporabljamo in nadziramo. Digitalizacija je zelo podobna. Brez nje si ne predstavljamo več življenja, hkrati pa nam povzroča velike strahove. Kaj če ostanemo brez nje, še huje pa, kaj če me ta nadomesti?! V strahu pred izgubo delovnih mest se rojevajo novi poklici in stari izumirajo. Zato moramo biti kreativni in prilagodljivi. Medtem pa ne smemo pozabiti, da veliko dela zahteva tudi več počitka. Če bomo zanemarili potrebo po počitku, hrani, vodi in ljubezni, bomo izumrli.

Poglejte naokrog, naj vas skozi življenje ne vodi strah, pač pa ljubezen! Dovolite drugim (svojim poslovnim partnerjem in zaposlenim) primeren zaslužek, sicer ne bodo mogli preživeti. Če se bomo obnašali kot na bojnem polju in si rezali prevelike kose pogače, bomo ostali sami. Kdo bo potem prideloval hrano, šival obleko, izdeloval čevlje, s kom bomo živeli in delili radost?!

Prijazno postavljajmo meje, red in disciplino. Življenjske situacije so naše ogledalo, zato nikar ne bežimo pred izzivi, saj so nam dani zato, da se iz njih nekaj naučimo. Tudi če danes še ne razumemo, zakaj se nam nekaj dogaja, verjemite, da ko bomo gledali stvari za nazaj, bomo prepoznali namen. Vsaka situacija je lahko pozitivna ali negativna, sami ji določamo predznak, le da se tega ne zavedamo. Poskusimo z zavedanjem in dobro voljo, pa bo vse lažje.

In ne pozabimo: digitalizacija je odlična stvar, vendar njena prekomerna uporaba povzroča robotizacijo. Pred njeno uporabo vam za nasvet ni treba vprašati zdravnika ali farmacevta, odločajte se s srcem!

 

Kje mislite, da podjetnice delamo največ napak, da kljub želji poslovno ne rastemo?

Težko sodim. Moje mnenje je, da samo želja ni dovolj za rast podjetja. Zanj namreč potrebujemo še red, disciplino, pogum, dobro voljo, znanje, izkušnje, vztrajnost, inovativnost, kreativnost, iskrenost, čustva, dober namen in veliko trdega dela. Predvsem pa moramo verjeti vase in v svoje sodelavce. Delati napake je človeško, pomembno je, da si odpustimo zanje (ali pa, da nam jih odpustijo drugi) in da se iz tega nekaj naučimo. Najboljša in najcenejša je tako imenovana ‘3D investicija’ (vase, nase in zase). Jaz si jo razlagamo takole: Vlagaj znanje vase, vedno računaj le nase in najprej poskrbi zase, šele potem lahko pomagaš drugim. Če se bomo dobro počutili, bomo lahko dobro opravljali svoje delo. Rast podjetja pa bo le posledica vsega tega omenjenega.

 

Ga. Erika, nekaj so analitični kazalniki, ki dokazujejo vašo uspešnost, drugo so dejstva, ki so vidna zunanjemu svetu, nas pa zanima, kaj vam osebno predstavlja največji uspeh?

Na prvem mestu je to zagotovo družina. In potem so tu še zadovoljen kolektiv, lojalne stranke in pa novi projekt Avatar.

V okviru omenjenega projekta bomo vse, ki se bodo odločili zanj, opozarjali in spodbujali, kaj lahko že sedaj, v svoji zlati dobi poslovanja, storijo za to, da se bodo dobro počutili, odlično delali in živeli ter kasneje v času upokojitve aktivno uživali sadove svojega dela.

Projekt Avatar sem osnovala prav na podlagi lastne izkušnje, ki sem jo doživela zaradi izčrpanosti zaradi dela. Če nekdo pregori in za to izve njegov tekmec, ga bo ta hitro požrl. Prav zato številni še kar vztrajajo pri nadaljnjem delu, saj se bojijo, da bo posel sicer zastal ali celo propadel. V resnici pa bi v tistem hipu morali storiti najpomembnejše: poskrbeti zase! In prav tu bo v okviru novega projekta nastopila moja vloga: kot Avatar bom takšno stranko (ob)držala pri življenju tako, da ji bom v času, ko se bo odločila za krajši popolni odklop od dela, priskočila na pomoč pri poslu, odgovarjala na najnujnejše klice, elektronsko pošto in podobno. Stranka se bo lahko medtem spočila in si nabrala novih moči, potem pa bo zadovoljno lahko spet zaplula novim (poslovnim in zasebnim) uspehom naproti.


 

e3 plusPodjetje E3plus je sodobni računovodski servis s pridobljeno licenco Gospodarske zbornice Slovenije za vodenje računovodskega servisa. Uvršča se v najvišji razred bonitetne odličnosti v Sloveniji, ima potrdilo o opravljanju dejavnosti v skladu s Standardi izvajanja računovodskih storitev ter zavarovano računovodsko odgovornost.

Podjetje je specializirano za vodenje poslovnih knjig samostojnim podjetnikom in družbam z omejeno odgovornostjo. Po najvišjih merilih strankam nudi nasvete in pomoč z davčnega, pravnega in računovodskega področja.

Vsi zaposleni v podjetju se zavedajo pomembnosti osebnega odnosa, zato se vsaki svoji stranki posvečajo individualno in poglobljeno. Vsak mesec njihove stranke prejmejo mesečno poročilo poslovanja s komentarjem in interno glasilo Moje novice, v katerem so na enem mestu zbrane vse aktualne novosti s področja financ in poslovanja.

Podjetje stavi na celovit pristop, zato strankam ob vsem omenjenem ponuja še številne druge visokokakovostne storitve, ki posamezniku olajšajo tako poslovno kot tudi zasebno delovanje v vseh obdobjih življenja.
»Le najboljše je dovolj dobro zame in za moje stranke,« je moto lastnice podjetja E3plus, Erike Kostanjšek, ki omenjeni rek z veseljem in strastjo prenaša v svoje delo.

Prav zaradi vsega naštetega podjetje E3plus še zdaleč ni navadni računovodski servis; je podjetje, ki zna vedno prisluhniti stranki in njegovim željam ter jo s svojimi dolgoletnimi izkušnjami in znanjem, ob razumevanju in spodbujanju, usmeriti na pravo pot.
E3plus – podjetje, ki ustvarja izjemne spremembe!